Η Ανάπτυξη του Τοπικού Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα: Μια Νέα Ευκαιρία για Μικρές Επιχειρήσεις
Η Ανάπτυξη του Τοπικού Ηλεκτρονικού Εμπορίου στην Ελλάδα: Μια Νέα Ευκαιρία για Μικρές Επιχειρήσεις
07/08/2024

T-News | Blog

Δημοσιεύτηκε στις: 05/08/2024

Τα Δικαιώματά σας ως Ιδιοκτήτης Μικρής Επιχείρησης (ΜμΕ) και το Ανταγωνιστικό Δίκαιο: Τι Πρέπει να Γνωρίζετε!

Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) στην Ελλάδα αποτελούν την καρδιά της οικονομίας μας. Με περίπου 821.000 μικρομεσαίες επιχειρήσεις να δραστηριοποιούνται στη χώρα μας, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις (ΜμΕ) συνεισφέρουν πάνω από το μισό της προστιθέμενης αξίας στην ελληνική οικονομία. Σκεφτείτε το: από τις παραδοσιακές ταβέρνες στα νησιά μας μέχρι τις καινοτόμες νεοφυείς επιχειρήσεις στην Αθήνα και σε όλη την Ελλάδα, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις αποτελούν τον πυρήνα της οικονομικής μας ζωής και το θεμέλιο της ελληνικής κοινωνίας.

Κάθε επιχείρηση έχει δικαιώματα και υποχρεώσεις σύμφωνα με τον Νόμο 3959/2011 για την “Προστασία του Ελεύθερου Ανταγωνισμού” και τα Άρθρα 101 και 102 της Συνθήκης για τη Λειτουργία της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΣΛΕΕ). Για να προστατεύσουν την ανάπτυξή τους και τους καταναλωτές, οι μικρομεσαίες επιχειρήσεις πρέπει να γνωρίζουν πώς να προφυλάσσονται από τις αθέμιτες ανταγωνιστικές πρακτικές. Παράλληλα, πρέπει να είναι ενήμερες για το πώς να αποφεύγουν τη συμμετοχή σε τέτοιες πρακτικές, για τις οποίες μπορεί να επιβληθούν πρόστιμα από την Επιτροπή Ανταγωνισμού.

Εν ολίγοις, η γνώση είναι δύναμη. Όσο καλύτερα κατανοείτε τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις σας, τόσο πιο δυνατή θα είναι η επιχείρησή σας. Στην Ελλάδα των μικρών και μεσαίων επιχειρήσεων, η ενημέρωση και η συμμόρφωση με τους κανόνες του ανταγωνισμού δεν είναι μόνο απαραίτητη – είναι το κλειδί για την επιτυχία.

Πώς να προστατεύσετε την επιχείρηση σας από αντιανταγωνιστικές πρακτικές που έχουν αρνητικές επιπτώσεις για την επιχείρησή σας και τους καταναλωτές: Τα βασικά που πρέπει να γνωρίζετε:

Ακολουθούν τα πιο βασικά στοιχεία για το πώς να προστατεύσετε την επιχείρηση σας από αντιανταγωνιστικές πρακτικές που έχουν αρνητικές επιπτώσεις στην επιχείρησή σας και στους καταναλωτές.

Απαγορευμένες Συμφωνίες και Καρτέλ: Τι Πρέπει Να Γνωρίζετε;
Οι μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις στην Ελλάδα πρέπει να είναι ιδιαίτερα προσεκτικές με τις εμπορικές τους πρακτικές, καθώς ο Νόμος 3959/2011 για την “Προστασία του Ελεύθερου Ανταγωνισμού” απαγορεύει συγκεκριμένες συμπεριφορές που περιορίζουν τον ανταγωνισμό. Ο νόμος απαγορεύει:

  1. Συμφωνίες για Τιμές και Όρους: Οποιεσδήποτε συμφωνίες μεταξύ επιχειρήσεων για τον καθορισμό τιμών ή άλλων εμπορικών όρων είναι παράνομες. Για παράδειγμα, εάν δύο έμποροι συμφωνήσουν να πουλήσουν τα προϊόντα τους στην ίδια τιμή, αυτό αποτελεί παραβίαση.
  2. Περιορισμός Παραγωγής και Διανομής: Η συμφωνία μεταξύ παραγωγών για μείωση της παραγωγής ώστε να αυξηθούν οι τιμές λόγω τεχνητής έλλειψης είναι επίσης απαγορευμένη.
  3. Μοίρασμα Αγορών ή Προμηθευτών: Εάν δύο επιχειρήσεις συμφωνήσουν να μοιράσουν βάση περιοχή τις πωλήσεις ή να συνεργαστούν με συγκεκριμένους προμηθευτές, αυτό μπορεί να θεωρηθεί παράνομο.

Τι Σημαίνει Αυτό Για Εσάς;

Οποιαδήποτε συμφωνία ή συντονισμένη πρακτική που έχει σκοπό να περιορίσει τον ανταγωνισμό είναι απαγορευμένη. Αυτό ισχύει ακόμα και αν δεν υπάρχει επίσημη γραπτή συμφωνία, αλλά υπάρχει συντονισμένη συμπεριφορά. Επιπλέον, αν μια ένωση επιχειρήσεων αποφασίσει κάτι που περιορίζει τον ανταγωνισμό, τα μέλη της πρέπει να είναι προσεκτικά, καθώς αυτές οι αποφάσεις θεωρούνται παράνομες.

Τι Πρέπει Να Προσέξετε:

  • Ανεξάρτητη Πολιτική: Κάθε επιχείρηση πρέπει να διαμορφώνει και να εφαρμόζει μόνη της την εμπορική της πολιτική, χωρίς συντονισμό με άλλες επιχειρήσεις, ειδικά για τιμές, πωλήσεις, παραγωγή και διαγωνισμούς.
  • Αποφυγή Πληροφοριών: Μην μοιράζεστε πληροφορίες με ανταγωνιστές σχετικά με την εμπορική σας πολιτική, όπως κόστος, τζίρο, ποσότητες πωλήσεων κ.ά.

Ειδικές Περιπτώσεις:

Ορισμένες συμφωνίες, όπως οι κοινές προμήθειες ή συνεργασίες για έρευνα και ανάπτυξη, μπορεί να έχουν διαφορετική μεταχείριση, αλλά πάντα με περιορισμούς ώστε να μην περιορίζουν τον ανταγωνισμό.

Ανεξαρτήτως του μεγέθους της επιχείρησής σας, η συμμόρφωση με τους κανόνες του ανταγωνισμού είναι κρίσιμη για την αποφυγή νομικών προβλημάτων και την ενίσχυση της επιχειρηματικής σας δραστηριότητας.

Πηγή:  Επιτροπή Ανταγωνισμού (Hellenic Competition Commission).

Δείτε και: Για την επιχείρηση: mindev.gov.gr

Για τον καταναλωτή: Προστασία του Καταναλωτή – Γενικής Διεύθυνσης Αγοράς και Προστασίας Καταναλωτή της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου (Τομέας Προστασίας Καταναλωτή).

Τα Δικαιώματά σας ως Ιδιοκτήτης Μικρής Επιχείρησης (ΜμΕ) και το Ανταγωνιστικό Δίκαιο: Τι Πρέπει να Γνωρίζετε!
Αυτός ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να βελτιώσει την εμπειρία σας. Χρησιμοποιώντας αυτόν τον ιστότοπο, συμφωνείτε με την Πολιτική Απορρήτου.
Περισσότερα